1. Inleiding
Bij onze lokale omroep streven we naar kwalitatieve en eerlijke berichtgeving en programma’s. Mocht u toch een klacht hebben over onze uitzendingen, medewerkers of dienstverlening, dan kunt u deze indienen volgens onderstaande procedure.
2. Indienen van een klacht
Een klacht kan worden ingediend via:
- E-mail: Info@Urkfm.nl
In de klacht dient u duidelijk te vermelden:
- Uw naam en contactgegevens
- De datum en tijd van de betreffende uitzending of gebeurtenis
- Een beschrijving van de klacht
- Eventuele bewijsmaterialen of referenties
3. Behandeling van de klacht
- Binnen vijf werkdagen ontvangt u een bevestiging van ontvangst.
- De klacht wordt onderzocht door een onafhankelijke medewerker of klachtencommissie.
- Indien nodig wordt er contact opgenomen voor aanvullende informatie.
- Binnen 20 werkdagen ontvangt u een schriftelijke reactie met de uitkomst van het onderzoek en eventuele vervolgstappen.
4. Beroepsmogelijkheid
Indien u het niet eens bent met de uitkomst van de klachtbehandeling, kunt u een beroep indienen bij het bestuur van de omroep. Dit dient binnen 10 werkdagen na ontvangst van de reactie te gebeuren. Het bestuur zal de klacht heroverwegen en binnen 30 werkdagen een definitieve beslissing nemen.
5. Externe geschillencommissie
Indien de klacht na intern beroep niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u zich wenden tot de onafhankelijke ombudsman of media-autoriteit, indien van toepassing.
6. Privacy en vertrouwelijkheid
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld en uw persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor de afhandeling van de klacht.